Sidebar

mokytoju seminaras 24 25Istorijos mokytojų seminaro idėja yra novatoriškos, iniciatyvios ir veiklios istorikų bendruomenės telkimas ir jos kompetencijų tobulinimas, atsižvelgiant į naujausias humanitarinių mokslų tendencijas.

Seminare siekiama:

  • Lietuvos istorijos mokytojų bendruomenei įvairiapusiškai perteikti naujausius šalies ir užsienio humanitarinių tyrimų (istorijos, antropologijos, archeologijos, paveldosaugos, sociolingvistikos, menotyros, dalyko didaktikos ir kt.) rezultatus, problematiką ir tendencijas;
  • Seminarų veikloms sutelkti geriausius įvairių Lietuvos universitetų ir institucijų (institutų) humanitarinio lauko lektorius, ekspertus ir praktikus;
  • Įgyvendinant seminarų veiklas suburti komunikacijos, psichologijos, lyderystės, medijų raštingumo ir kt. ekspertus.

Vienas iš svarbiausių šiuolaikinės istorijos didaktikos principų – orientacija į mokinius. Tai reiškia, kad istorijos temos turi sietis su mokinių sociokultūriniu kontekstu, jų amžiumi, patirtimi bei interesais, istorinių gebėjimų, reikalingų tolimesniam gyvenimui ir karjerai, vystymu ir įgijimu. Įvairių šalių (įskaitant ir Lietuvos) istorijos ugdymo programose šio principo taikymas sietinas su svarbiausiu istorijos mokymo mokykloje tikslu: istorinės sąmonės, naratyvumo ir identiteto formavimu. Seminare daug dėmesio skiriama istorijos aktualizavimui, tarpdisciplininiam turinio integravimui, švietimo naujienų aptarimui. Specialus dėmesys seminare – atnaujintoms pagrindinio ir vidurinio ugdymo programoms.

Ši istorijos mokytojų kompetencijų tobulinimo programa skirta progimnazijų ir gimnazijų istorijos mokytojams. Joje daugiausia dėmesio skiriama mokslininkų tiriamoms „netradicinėms“, „trūkstamoms“ ar „jautrioms“ temoms ir šaltiniams, galintiems esmingai praturtinti istorijos mokymo(si) turinį, formas bei priemones, jas priartinant prie mokinių gyvenamosios aplinkos, interesų, praktinių poreikių.

  • Pirmoji sesija vyks spalio 28–29 dienomis Vilniaus universiteto Šiaulių akademijoje.
    Istorijos mokytojų seminaro pirmoje sesijoje daug dėmesio skirsime „kito pažinimui“ istorijoje, aptarsime Lietuvos krikščioniškas istorines konfesijas, jų šiandienos realijas (ypač karo Ukrainoje kontekste). Gilinsimės į mirties sampratą ankstyvaisiais naujaisiais laikais. Taip pat aptarsime istorinės temos (pamokoje ar paskaitoje) aktualizavimo ir sudabartinimo principus, sužinosime kiek ir kokios naudingos medžiagos mokyklai galime rasti LRT kuriamame turinyje. Susipažinsime su naujomis muziejų ekspozicijomis.
    Programa

  • Antroji sesija vyks vasario 17–18 dienomis Vilniaus unviersiteto mokymo bazėje Puvočiuose.
    Antroje sesijoje aiškinsimės, kaip reikia pasakoti istorijas(ą), nagrinėsime skirtingų kompetencijų ugdymo istorijos pamokose aktualijas,  gilinsimės į temas, esančias šalia tradicinės istorijos lauko – antropologiją ir menotyrą. Taip pat nagrinėsime, kaip kokybiškai apklausti istorijos liudininką.

  • Trečioji sesija vyks balandžio 25 dieną Kernavėje.
    Trečioje sesijoje daug dėmesio skirsime archeologijos, paveldo ir kasdienybės istorijos temoms, analizuosime sudėtingesnes temas pagal atnaujintas mokyklines programas.


Organizatorius:
Vilniaus universitetas Istorijos fakultetas

Rėmėjas:
VU Istorijos fakulteto alumnas Julius Morkūnas

Saldžioji parama:
Kmyninė